Doğum

Doğum şekli kararları; Sezaryen mi, vajinal mi?
Doğum Tercihleri

Karar Verirken Doğum Şekilleri ;

Doğum yaklaştıkça anne adaylarını tatlı ama bir o kadar da endişeli bir telaş alır; halbuki bilen ve öğrenen anne adayları için endişe, korku tamamen yersiz bir durumdur. Sizi aylar boyunca takip eden doktorunuz ile birlikte mümkünse ve öncelikle doğal normal olacak şekilde sizin için en uygun doğuma birlikte karar vereceksiniz. Aşağıda her bir seçeneği ayrıntılı yazdık…

Vajinal Doğum mu, Sezaryen Doğumu mu?

Normal Doğum

Müdahaleli Doğum

Ağrısız doğum: Epidural Anestezi- Spinal Anestezi- Kombine Anestezi

Sezaryen Doğum

SSVD: Sezaryen sonrası Vajinal Doğum

Suda Doğum

Sezaryen ameliyatı, sizi uyutmadan lokal spinal, epidural ya da spinal epidural birlikte(kombine) yapılabileceği gibi… genel anestezi ile sizi tamamen uyutarak da yapılabilir. Ayrıca normal yolla olması beklenen bir doğum esnasında bir problem oluşursa ve müdahaleli doğum gerekirse burada da anestezi uygulamaları gerekebilir. Sezaryen dışındaki  diğer ameliyatların önemli bir kısmı da bu şekilde uyutularak (GENEL ANESTEZİ ile)  yapılmaktadır.

Genel anestezi riskli mi ? Tıklayınız

Her türlü ameliyat için hangi anestezi tipinin seçileceğine; sizin kendi tercihiniz, doktorunuzun ve anestezi uzmanının birlikte karar verebileceği ortak bir görüşle ulaşılır.

Bu karara ulaşırken hastanın yaşı, şu andaki hastalığı ve buna bağlı ameliyat/ müdahale edilecek bölgesi, başka diğer hastalıkları var mı, geçmiş ameliyatların olup olmadığı, gebelik var mı, ameliyatın muhtemel süresi, genel anestezide veya spinal/epidural anestezide kullanılacak ilaçları etkileri ve uygulama bölgeleri gibi… PEK ÇOK faktör göz önüne alınacaktır. Bu yüzden EN DOĞRU kararı sizi tanıyan ve bilen doktorunuzla birlikte vereceksiniz.

ANNEYİZ, DOĞUM SONRASI Faydalı Bilgiler

Erken Emzirme İpuçları

Sütten Kesme – Memeden Ayırma

Hemoroid – Basur Tedavisi