Çukolata Kistleri ve Endometriosis

Endometriosis ve Çikolata Kistleri Anneliğe Engel midir?

Endometriosis Çikolata kistleri, Kısırlık, Kronik Pelvik Ağrı Etkeni;

Rahim içerisinde yer alan; her ay gebeliğe ev sahipliği yapacak şekilde hazırlanan ve gebelik olmadığa zaman, yeterli hormon desteğinden yoksun kalması nedeniyle adet/menstruasyon kanaması halinde dökülen özel hücre tabakası endometriumdur.   Bu tabaka, vücutta sadece rahim içinde olup bu hücrelerin vücutta rahim dışında başka bir alanda yer alırsa   endometriosis  ya da yumurtalıkların içinde  olursa  çikolata kisti  hastalığı olarak tanımlanmaktadır

Çikolata Kisti İleride Gebelik Şansını Nasıl ve Ne Kadar Azaltabilir?

İdrar kesesi ve bağırsaklar üzerinde odaklar da görülebilen endometriosis, tüplerde yumurtanın taşınmasından yumurtlama fonksiyonunun bozulmasına, döllenen embriyonun rahim içine yuvalanmasındaki bozukluklara kadar pek çok etkilerle kolaylıkla gebelik oluşması  ihtimalini azaltarak kısırlık oluşturabilir. Adet döngüsünde bu odaklardaki hücreler kanamalı reaksiyonlar yapıp, organlarda yapışıklığa da yol açar. Adet döneminde, büyük tuvalet ve cinsel ilişkide ağrı hastalığa özgü ana şikâyetlerden bazılarıdır.

Çikolata Kistleri Bazen tekrarlayabilir:

Üreme çağındaki kadınlarda (15-45 yaş) % 10-15 oranında görülür. İnfertilite (kısırlık) tedavisi gören kadınlarda  biraz daha sık  % 20-25 oranında görülür. Kadınlarda yarattığı önemli olumsuz etki yumurtalık rezervinde azalmaya yol açabilmesi  ve batın içi yapışıklıklardır.

Bu nedenle gebelik zamanlaması dikkatli değerlendirilmelidir. Genç ve  evli olmayan hastalarda eğer hafif endometriosis tanısı varsa koruyucu tedavi ve yakın takip yeterliyken, ciddi endometriosis  tanılı veya 35 yaş üzeri hastalara gebelik planlarını  ertelememeleri  önemlidir.  Endometriosis, ameliyat sonrası ilk 5 yılda % 25-50 oranında nüks edebilir.

Tüplerim Tıkalı ise Gebelik İhtimalim Nedir? Çok mu Düşük?  Yaşım önemli mi?

Tüplerin kapalı olması,  doktorunuzun dikkatli değerlendirmesinden sonra eğer diğer yöntemler ve ameliyat ile açılamayacak gibi ise gebelik elde etmek için tüp bebek yöntemine başvurmanızı gerekli kılıyor. Yaşınızın 35-40 civarında olması ve üstelik endometriosis cerrahisi geçirmiş olmanız durumunda ise zaman kaybetmeden tedaviye başlamanız gerekiyor. Yaş grubunuza göre  tüp bebek tedavilerinin başarı oranı klinik durumunuzla  da ilgili olarak  % 10-60 arasında değişecektir. Bu oranda en belirleyici faktör 35 yaşından sonra giderek azalabilen yumurtalık rezerviniz olacaktır. Anne olabilirsiniz ama vakit kaybetmemelisiniz.
Endometriosis ve kist ameliyatları için bıçaksız ameliyat olarak bahsedilen Operatif Laparoskopik yöntemler kullanılmaktadır.

Bilgi için tıklayınız

Diğer yumurtalık kistleri…