PRP Kök Hücre Uygulaması, Plazmalift, Plasmalift

Medikal Estetik Uygulamalar Antiaging

PRP  Kök Hücre Tedavisi – Cilt Yenileme Anti-aging Uygulaması

KENDİ DAMARLARINIZDAKİ MUHTEŞEM SİHİRLİ GÜÇ

Damarlarımızın içinde sürekli hareketli canlı bir sıvı olan kanımız iki temel faktörden oluşup bunlardan biri plazma, diğeri ise hücrelerdir.70 kg olan ağırlığında bir kişide ortalama 5 ila 6 litre kan bulunmaktadır. Bu kanın ortalama % 50- 60 ı sıvı halde olan plazmadır. Kanın temel hücrelerinden biri trombositlerdir. Temel görevleri pıhtılaşma sürecini başlatmaktır. Vücudumuzun herhangi bir yerinde oluşan kesiklerde deri yüzeyine çıkan trombositler kanamayı durdurarak koruyucu bir tabaka oluşturmaktadırlar. Ve oluşan bu tabaka yara iyileşmesinde önemli bir rol almaktadır. Yara yerinde çok kısa bir sürede yeni doku oluşumu gerçekleşmektedir. Trombositlerin faydası tıpta bir çok alanda kullanılmaya başlanmıştır.

PRP NEDİR?

PRP; “PLATELET RİCH PLAZMA” platelet(trombosit) yönünden zenginleştirilmiş plazma uygulaması yönteme verilen isim olarak literatürde geçmektedir. PRP uygulaması; bir kişiden çok az miktarda kanın alınarak özel bir tüpte santrifüj işlemine tabi tutulduktan sonra bileşenlerine ayrıştırılması ve PRP’nin yine aynı kişiye enjeksiyon yolu ile geri verilmesini temel alan bir uygulama olup Avrupa’da yaygın olarak kullanılan bu yöntem FDA onaylıdır.

PRP UYGULAMASINDA AMAÇ NEDİR?

Plateletler ( trombositler ) vücudumuzdaki hasarlı dokuların onarımını ve doğal hallerine dönmelerini sağlamak için gerekli olan ‘büyüme faktörlerini ‘ yapısında bulunduran kan bileşenleridir. Dokularımızda herhangi bir hasar oluştuğunda kanımız plateletleri bu dokuya toplayarak bir onarım süreci başlatır. PRP uygulamasının amacı; bu hedef dokuya kan dolaşımı ile taşınabilecek olandan çok daha fazla sayıda plateleti ulaştırabilmektir. Böylece hasarlı dokunun onarımı hızlı ve güçlü bir şekilde başlar ve daha çabuk sonuçlanır. Bunun nedeni ise; PRP ile elde edilen plateletlerin yoğunluğu kandaki miktarından 2 ila 4 kat daha fazla olmasıdır.

PRP HEDEFLERİ NELERDİR?

Derimizin yaşlanması aynı yaralanma sürecinde olduğu gibi bazı fiziksel özelliklerini kaybetmesi sonucunda oluşmaktadır. Derideki bir hasarı en hızlı, en etkili, en doğal şekilde onarabilecek olan yapı yine derinin ait olduğu bütünün bir parçası olacaktır. Bu etkisi düşünüldüğünde plazma uygulaması damarlarımızda dolaşan sıvının muhteşem sihirli gücünün kullanılmasına olanak sağlamaktadır.

PRP HANGİ ALANLARDA UYGULANMAKTADIR?

PRP uygulaması hücresel tedavinin uygulanma alanlarından yalnızca biridir. Dental – diş implantlarında başlayan uygulama alanları estetik tıp, ortopedi, iyileşmeyen yara tedavileri, spor yaralanmaları gibi bir çok alanda hızla yayılarak artış göstermektedir.

PRP KÖK HÜCRE ESTETİK TIPTA KULLANILAN UYGULAMA ALANLARI?

Saç dökülmesini önlemek

Yüz gençleştirmek ( yüz, boyun, alın, göz çevresi, burun çevresi, dudak çevresi, çene altı, dekolte bölgesi ). Yüzün yapısını canlandırıp gençleştirip gerdiğinden bazı yerlerde uygulama plasmalift olarak da geçmektedir.

Vücut gençleştirme ( eller, bacak içleri, kollar )

Kırışıklık tedavisi, çöküntülerin giderilmesi, deriye esneklik ve parlaklık kazandırılması

İyileşmeyen yara tedavileri

Çatlak ve deri niteliğinin zarar gördüğü durumların kontrolünü sağlama tedavileri

Yara izleri

Akne tedavileri

PRP TEDAVİSİ NASIL UYGULANMAKTADIR?

Uygulamanın yapılacağı kişiden yaklaşık 2 tüp ( 8-16 ml ) kan alınır, özel cihazında bir süre boyunca santrifüj edilir. Santrifüj cihazında ayrıştırılan plateletler kitteki tüpün içerisinde yoğunlaşıp birikir ve ortaya çıkan PRP denilen kan ürünü yoğun trombositler ( pıhtı hücreleri ) ve lökositler ( beyaz kan hücreleri ) içerir. Aktive olmuş trombosit ve lökositler büyüme faktörleri salgılar. Bu ürün mezoterapi veya dolgu yoluyla ve hastanın cildinin durumuna göre ilave bazı maddeler ile zenginleştirilerek yine aynı kişinin derisine uygulanır. Deri üzerindeki gençleştirici etki uygulamadan  kısa bir süre sonra parlak, canlı ve sağlıklı bir görünümle hissedilmektedir. Etki süresi için okumaya devam ediniz.

PRP TEDAVİSİ İLE İLGİLİ MERAK EDİLENLER

Plateletler kendi kanımızda serbest halde dolaştığına göre neden yaşlanan dokuya kendiliğinden gidip bu süreci başlatmıyorlar

Esasen kan dolaşımı ile dokulara ulaşan plateletler bunu belirli ölçüde gerçekleştirebilirler. Fakat genel itibari ile yaşlanmakta olan bir bedende bu tetikleme süreci yeterli değildir. Bu nedenden ötürü plateletler PRP haline getirilir ve hedeflenen dokulara uygulanır.

PRP tedavisinde hastanın kendi kanının alınıp bir işlemden geçirilip tekrar hastaya uygulanması güvenilir bir uygulama mıdır

PRP uygulaması otolog bir uygulamadır. Yani kullanılan plateletler hastanın kendisinden alınanlardır ve kanın alınması, plateletlerin ayrıştırılması gibi yapılan tüm işlemler steril ve kapalı bir kit yardımıyla yapılmaktadır. Yani dışarıdan herhangi bir bulaşma riski taşımamaktadır. Tüm bunlar düşünüldüğünde bu tedavi yöntemi güvenilirdir.

PRP tedavisinde kanın alınması, plateletlerin ayrıştırılması gibi işlemlerin bir laboratuvar da yapılması gerekir mi

PRP uygulamasında kanın alınmasından dolgu ve mezoterapi ya da maske işlemlerine kadar tüm zincirin teknik ve hijyenik nedenler ile aynı yerde yapılması öngörülmektedir. Bu nedenle laboratuvar ortamında yapılacak bir işleme ihtiyaç yoktur.

PRP tedavisinde mutlaka enjeksiyon yöntemi mi kullanılmalıdır

PRP mezoterapi ve dolgu yöntemiyle uygulanabildiği gibi maske yardımıyla da uygulanabilir. Ayrıca PRP özel bir kremin içine karıştırılarak da uygulanabilir.

Maske yöntemi mezoterapi yöntemi kadar gençleştirici bir etkiye sahip midir

Sahip olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü dolgu ve mezoterapi yoluyla uygulanan PRP özel bir maskeye emdirilerek de kullanılmaktadır. Deriye geçişinin sağlanması açısından her iki yöntemde de etkisini gösterecektir. Bununla birlikte en etkili yöntemi sizi değerlendiren ve inceleyen doktorunuzla ve cilt bakım uzmanınızla vereceksiniz.

PRP tedavisi uygulama süresi ne kadardır

Totalde yaklaşık 30 dakikalık bir uygulamadır. Bununla birlikte cildin durumuna göre ilave tedaviler de birlikte uygulanabilir.

Uygulanacak PRP’nin belli bir dozu var mıdır? Ne kadarına ihtiyaç duyulur? Ne kadarı uygulanır

Doz aşımı gibi bir problem bulunmamaktadır. Elde edilen PRP’nin tamamı kullanılabilir.

PRP uygulamasında olumlu etki ne zaman görülür

İlk uygulama yapıldıktan sonra ciltte sağlıklı, parlak, zinde bir görünüm ortaya çıkar. Bununla birlikte yılların etkisiyle ciltte meydana gelen değişiklikleri kısa sürede sıfırlamak mümkün olmadığından yaklaşık  3 uygulamadan sonra (yani bir kür olarak uygulandıktan sonra) kalıcı bir etki belirgin hale gelir. Parlaklık, ışıltı ve toparlanma ortaya çıkar.

PRP tedavisinin uygulaması nasıl yapılmalıdır? Seans aralıkları nedir ve kaç kez uygulanmalıdır

Kişiye, yaşa, genetik yapıya ve çeşitli etkenlerin ciltte yıllar boyunca bıraktığı hasara göre değişmek üzere her 15-20 günde bir yapılacak 3-4 uygulamadan oluşacak bir kür uygulanmalıdır. Bir kür uygulaması yapıldıktan sonra ise kişiye göre 6-12 ayda bir tek uygulama yapılarak uygulanan kürlerin etkisinin kalıcı ve yaşlanmayı geciktirici etkiyi devam ettirmesi sağlanır;

30 yaşlarında olup bir PRP kürünü tamamlayan ve cildinin günlük bakımlarını aksatmayan birisi için senede bir uygulama yeterli olabilecği gibi…

40’lı yaşlar, stres, sigara, alkol, sık güneşe ve kirli çevreye maruz kalan, kötü beslenen ve cildine günlük gerekli bakım özenini göstermeyen birisi için de daha sık uygulamalar gerekebilir.

PRP Hangi tip hasta grubunda uygulanmaz

Platelet sayısı yetersiz olan hastalarda ve kanser hastalarında uygulanmamaktadır.

PRP TEDAVİSİ NASIL BİR BİR KÖK HÜCRE TEDAVİSİDİR?

Kök hücre tedavisi veya hücresel tedavi bir yaralanma veya hastalığı tedavi etmek amacıyla hasar görmüş olan bir organa yeni hücrelerin tanıtılması anlamına gelen bir uygulamadır. PRP uygulamasında kök hücre mantığı ile yola çıkılmıştır. PRP enjekte edildiği bölgede kök hücreleri uyarır ve kök hücrelerin aktif hale geçmesini sağlar. Bu yöntemde hasarlı dokunun onarımı için onarımı başlatan ve uyaran bir faktör olarak plateletlerden yararlanılmaktadır. Enjeksiyon sıvısı içeriğinde kök hücre yoktur, yoğun olarak trombositler (platelet) ve beyaz kan hücreleri kök hücre aktivasyonunu sağlar. PRP’nin tamir edici, kök hücrenin ise yeniden oluşturucu (regenerative) etkisi vardır. Bununla birlikte PRP’ de DNA aktivatörü eklenebilir.

İletişim…

Diğer anti-aging ve medikal estetik uygulamalar…