IVF Tüp Bebek Tedavisi ve Aşılamada Başarı İçin

IVF Tüp Bebek Tedavisi ve Aşılamada Başarı için Öneriler

Tüp bebek ve aşılama tedavi sürecinde başarılı olabilmede stres en önemli olumsuz faktörlerdendir. Doktorunuzla ve yakınlarınızla endişelerinizi paylaşın.

Sabırlı olun.

Uzun süredir çocuk sahibi olabilmek için beklediniz. Gerekli hazırlıkların, tahlillerin ve tedavi uygulamalarının da zaman aldığını doğal olarak kabul edin, sonucunun hayırlı olacağını düşündükçe beklemenin değerini küçümsemeyin. Önceden yapılaması gereken hazırlıklar hariç, tüp bebek işlemleri regl dönemi ile birlikte başlar ve sonucun alınıp alımadığını görmek için bir sonraki regl dönemine dek bir aya yakın süre geçer.

Önerilen ilaç tedavilerini titizlikle uygulamaya özen gösterin. İlaçlarınızı nasıl kullanacağınızdan emin olamadıysanız veya yanlış uyguladığınızdan şüpheleniyorsanız bize ulaşın ve teyit edin.

Unutmayın; siz de tedavi ekibimizin bir parçasısınız. Takımdaki herkes rolünü iyi ve doğru oynamalı ki sonuç pozitif olsun.

Sağlınıza özen gösterin.

Sağlıklı ve doğal beslenmeniz, uykunuz şimdi daha da önemli. Düzenli beslenin, sebze, meyve ve bol sıvı tüketimine dikkat edin. Günde 8 saat uyumalı, geç yatmamalı ve sabah erken kalkmalısınız.

Aşırı çalışıyorsanız, temponuzu biraz azaltmaya gayret edin. Yorgunluk tedavinizi olumsuz etkileyebilir. Gün içinde küçük molalar vererek bedeninizi ve ruhunuzu dinlendirmeye gayret edin.

Kullanacağınız ilaçları iyice öğrenin ve nereden ne zaman temin edeceğinizi kararlaştırın. Gerekli adres ve telefonları not edin. Bu konuda doktorunuz size yardımcı olacaktır.

Sigara ve alkol alıyorsanız bırakın

Sigara %13 oranında infertilite nedenidir ve hem yumurta hem de sperm kalitesini olumsuz etkilemektedir. Aynı şekilde sürekli yüksek miktar kafeinli içecekler ve fazla kilolar da gebe kalabilme ihtimalini azaltabilmektedir.

Stresle baş etme tekniklerinden faydalanın

Gevşeme tekniklerini kullanın. Derin nefesler almak, olumlu düşünmek (mutlu düşünce kavramı), doğa yürüyüşleri, dikkatinizi dağıtacak hobilerinizle uğraşmak, günlük tutmak işe yarayabilir. Tüm çabalarınıza rağmen stresiniz artıyorsa profesyonel yardım almalısınız. Psikolog veya psikiyatrist eşliğinde daha rahat bir tedavi dönemi geçirebilirsiniz. Ücretsiz psikolojik danışmanlık için lütfen arayınız

Başaracağınıza inanın.

Olumlu konsantrasyon ve inanmak başarının ilk adımlarıdır.

Ayrıca Bkz: Gebe kalamama nedenleri

Ayrıca Bkz : Tüp Bebek Tedavisi         Ayrıca Bkz: Aşılama tedavisi