Mesoterapi

MESOTERAPİ NEDİR? SELLULİT MESOTERAPİSİ

Mezoterapi Sellülit Lifting

Ilk defa 1952 de Fransiz doktor PISTOR tarafindan tanimlanmistir. Mezoterapi; agri veya hastaliklari, vücutta bulunduklari yere lokal olarak uygulanan mikro enjeksiyonlar yoluyla kontrol altina alan ya da tedavi eden bir tibbi uygulamadir. Latince “meso=orta” ve “terapi=tedavi” kelimelerinden meydana gelmis olup “orta deri tedavisi” anlamindadir.
Agiz yoluyla ya da kas veya damar içine yapilan enjeksiyonlar yoluyla alinan ilaçlarin aldiginiz miktarlarinin tümü ilgili hedef organa kadar ulaşamamaktadir. Çünkü ilaçlarin emilimi sirasinda bir kismi emilmeden parçalanarak atilir. Bu yüzden alinan ilacin etkisi sinirli kalmaktadir. Ayrica sistemik yolla alinan ilaçlar kan yoluyla tüm vücuda yayilabildigi için hastalikla ilgisi olmayan ancak o ilaçtan etkilenebilen diger organ ya da dokularimizi da etkileyecektir ve istenmeyen yan etkiler olusabilecektir. Mezoterapi ise sadece sorunlu bölgeye küçük miktarlarda yapilan mikroenjeksiyonlarla(problemli bölgede ağızdan veya kalçadan enjeksiyonla alınan dozdan çok daha fazla etkili dozda), ağızdan alınana göre hiç bir istenmeyen yan etkiye neden olmaksizin problemi çözecektir.
 Mezoterapi, çok ince ve kisa igne uçlari kullanilmak suretiyle uygulanan bir yöntemdir. Hissedilen ağrı ignelerin boyutlariyla paralel olarak oldukça azdir. Bununla birlikte uygulama sahasi dezenfekte edildikten sonra lokal anestezik spreyler araciligi ile uyusturularak tüm hissin kaybolmasi da saglanabilir. Mezoterapide ilaçlarin buradan emilimi çok az oldugu için sistemik dolasima ilaç geçisi de yok denecek kadar azdir. Yapilan enjeksiyon sayisi; hastaya, hastaliga ve enjeksiyonun yapilacagi bölgenin anotomisine bağlı olarak degisiklik göstermektedir.

Mezoterapi uygulaması genellikle mezoterapi cihazı kullanılarak yapılmaktadır. Uygulamada enjeksiyon tekniği ve verilecek farmakolojik ilaç miktarı çok önemlidir. Bu konuda genel bir görüş birliği yoktur.

MESOTERAPİ HANGİ HASTALIKLARIN TEDAVİSİNDE KULLANILIR?

Mezoterapi estetik amaçlı olarak sellülit basta olmak üzere, bölgesel zayıflama, vücut şekillendirme, kilo kaybı, yüz canlılığı (mesolift), göz torbaları, cilt çatlağı, skar dokusu (estetik sorunlar),
Ayrica; vasküler lekeler, çesitli cilt problemleri, gençlik aşısı gibi cilt yaşlanmasini ve saç dökülmesini engellemek amaciyla yaygin olarak başarili bir sekilde kullanılmaktadır.

Mezoterapi siklikla artirit gibi tüm eklem hastalıklarında, boyun ve bel fitigi ağrilari, syatalji ve brakialji, migren ve adet agrilari, spor travmalari, varis, lenfödem ve flebit gibi bazi damar hastaliklarında da kullanılır.

MEZOTERAPİNİN AVANTAJLARI NELERDİR?

Ağız yoluyla ya da kas veya damar içine yapılan enjeksiyonlar yoluyla alınan ilaçların aldığınız miktarlarının tümü her zaman ilgili hedef bölgeye kadar ulaşamamaktadır. Çünkü ilaçların emilimi sırasında bir kısmı emilemeden parçalanarak atılmaktadır. Bu yüzden alınan ilacın etkisi sınırlı kalmaktadır. Ayrıca sistemik yolla alınan ilaçlar kan yoluyla tüm vücuda yayılabildiği için diğer organ ya da dokularımızı da etkileyecektir ve istenmeyen yan etkiler oluşabilecektir. Mezoterapide ise küçük miktarlarda yapılan mikroenjeksiyonlarla ilaçlar direkt olarak problemli bölgeye verilir. Sistemik bir yan etkiye neden olmaksızın problem çözülür. Bu yolla tedaviden maksimum fayda elde edilir.

MEZOTERAPİ UYGULAMA TEKNİĞİ
 Tedavi edilecek durumlara bağlı olarak seçilen spesifik bölgelere, çok ince iğne uçları ile uygulanır. Önemli olan hazırlanan kokteylde kullanılan ilaçların farmakolojik özelliklerini, birbirleri ile olan etkileşimlerini ve yan etki potansiyellerini iyi bilmektir. Hissedilen ağrı, iğnelerin boyutlarıyla orantılı olarak oldukça azdır. Tedavinin seans sayısı, uygulama yapılan kişiye, problemin derecesine ve enjeksiyonun yapılacağı bölgeye bağlı olarak değişiklik göstermektedir.

MEZOTERAPİNİN SELLÜLİTE ETKİSİ NASILDIR?
Bölgesel kan ve lenf akımını arttırır. Enjekte edilen ilaç sayesinde hücrelere hapsolmuş ve vücut tarafından kullanılamayan yağ hücreleri, serbestleşip dolaşıma katılır. Portakal kabuğu görünümüne neden olan fibröz sert bağların kopmasına neden olur.Bel, basen, kalça, üst-iç bacak, diz, karın, omuz, kol gibi yağ birikiminin yoğun olduğu bölgelerde uygulanabilir.
MEZOTERAPİ KAÇ SEANS UYGULANIR?
Mezoterapinin hangi amaçla yapıldığına, uygulama yerine bağlıdır. Sellülit için yaklaşık 6-16 seans arasında devam eden mezoterapi seansları, sellülitin derecesine göre planlanır. Haftada 1-2 kez yapılan bu enjeksiyonlar yaklaşık 15-30 dakikada tamamlanır. Tedavi sonrası morarmalar olabilir. Sellülit tedavisi tamamlandıktan sonra ikişer aylık ara ile tek seans mezoterapi, sonucun korunması açısından önemlidir.

MEZOTERAPİ TEDAVİSİNDE NELERE DİKKAT EDİLMELİDİR?
Tedavi süresi boyunca soda ve tuzdan uzak olmalı, yağsız, şekersiz, posalı yiyeceklerden oluşan diyetler uygulanmalı, içecek olarak bitki çayları tercih edilmelidir. Mezoterapi tedavisine başlayacak hastalara, eğer vücut/kitle indeksleri normal sınırların üzerinde ise, tedaviye paralel bir uzman kontrolünde diyet yapmaları önerilir. Tedavi sırasında ve sonrasında, hastalar, spor (yürüme ve yüzme gibi), sağlıklı bir beslenme ve yaşam tarzına sahip olmalı, stresten kaçınmalıdır. Günde yaklaşık 1,5-2 lt su tüketilmesi önerilir.

SELLÜLİT MEZOTERAPİSİ  Ayrıca Lipoliz’e de bkz.

Bölgesel zayiflama ve sellülit tedavisi için kullanilan bu yöntemde lipolitik (yag eritici) ilaçlar, dolasim düzenleyici ilaçlar, enginar özü, tonüs kuvvetlendirici, sellülit giderici ilaçlar yaklasik 2 cm ara ile sellülitli bölgeye enjekte edilir. 4 mm igneler araciligiyla yapilan bu enjeksiyon sellülitin en geçerli tedavisidir. Yaklasik 8-30 seans arasinda devam eden mezotepari seanslari sellülitin derecesine göre yapilir. Haftada 1-2 kez yapilan bu enjeksiyon yaklasik 10 dk da tamamlanir. Tedavi süresince çok az agri hissedebilirsiniz. Tedavi sonrasi morarmalar olabilir. Sellülit tedavisi tamamlandiktan sonra 2’ser aylik ara ile tek seans mezoterapi, sellülitin tekrarlanmamasi açisindan önemlidir. Bölgesel incelme amaciyla yapilan enjeksiyonlar ortalama 10-30 seans arasindir. 3 ayda bir kontrol edilmelidir. Tedavi sirasinda kafeinli içeceklerden (çay, kahve, kola) soda ve tuzdan uzak olmali, yagsiz, sekersiz, posali yiyeceklerden olusan diyetler uygulamaliyiz. Içecek olarak bitki çaylarini tercih etmeliyiz. Klinigimizde mezoterapi uygulanan hastalara kilo-boy indeksi normal sinirlar üzerinde ise ya da kilosundan da sikayetçi ise diyetisyenimiz tarfindan kisiye özel diyetler de düzenlenmektedir. Tedavi sirasinda ve sonrasinda spor (yürüme ve yüzme) ve uygun diyet yasam tarzimiz olmali, stresten kaçinmaliyiz. Günde yaklasik 2 lt su tüketmeliyiz.

Selülite yatkınlık yaratan etkenler

. Kadın cildinin doğal yapısı: On kadından dokuzunda bu problem vardır.
. Çoğunlukla ergenlik, gebelik, menapoz gibi kilo ve hormonal değişikliklerin yaşandığı dönemler,doğum     kontrol hapları…
. Ağır, aşırı kalorili besinlerle düzensiz ve yanlış beslenme.
. Vücutta toksik etkiler oluşturan alkol, çay, kahve ve tütünün aşırı miktarda tüketimi.
. Hareketsiz bir yaşam.
. Hızlı ve stresli yaşamın yarattığı gerginlik, kaygı ve güvensizlik gibi ruhsal etkenler.
. Doğal çevreden çeşitli yollarla sürekli olarak alınan toksik maddeler.
. Tuz, su dengesinde değişikliklere neden olan idrar söktürücü ve müshillerin gelişi güzel kullanımı .
. Düzensiz uyku.
. Karaciğer ve sindirim bozuklukları, kabızlık ,korse,dar  elbiseler

Uygulama Öncesi:
Mezoterapi seanslarına vücudu sıkıca saran ve baskı uygulayan giysilerle (kot ve stretch pantolon-etek) gelinmemesi ve seans öncesinde kanı sulandıran ilaçların kesilmesi gereklidir. Mikro-enjeksiyon yönteminde, uygulama bölgesinde ağrı çok az oranda olmaktadır. Ancak, ağrı eşiği düşük olan kadın/erkeklerde ve vücudun ağrıya duyarlı olduğu bazı bölgelerinde ağrı yüksek oranda olmaktadır. Bunun önlenmesi için, lokal anestetik madde veya buz uygulaması yapılabilir.

Mezoterapi Seansı Sonrası:
12 saat süresince sıcak banyo ve 6 saat boyunca makyaj yapılmaması gerekir. Yürüyüş, hızlı yürüyüş, hafif tempoda koşu gibi hafif ve orta düzeyde spor yapılabilir. Ancak, zorluk derecesi yüksek sporlar 48 saat süresince yapılmamalıdır. Bu uyarılara uyulmadığı takdirde, seans sonrasında ağrı ve morarmada artış olabilir.

Tedavi Süresi:
Tıbbi sorunun tipine ve derecesine bağlı olmak üzere, haftada 1 –2 seans uygulanır ve toplam seans süresi 4-12 arasında değişir.
Avantajları:
Tedavi edici karışım tıbbi sorunun olduğu bölgeye doğrudan verildiği için etkisi çok çabuk başlar. Karışım çok az miktarda kullanıldığı için sindirim sistemi sorunları olan (ülser) ve ağızdan ilaç alamayan kişilerde çok rahat uygulanır ve sistemik yoldan verilen ilaçların aksine yan etkisi yok denecek kadar azdır. Her gün ilaç almaya gerek kalmadan haftada bir veya iki kez uygulanır,

Yan Etkileri:
Uygulama alanında ağrı, kızarıklık, kanama, morarma, deri nekrozu, asepsi-antisepsi kurallarına uyulmaz ise enfeksiyon olabilir. Yine çok az oranda ilaçların sistemik yan etkisine bağlı epigastrik ağrı, rebound etki ve allerjik reaksiyonlar görülebilir.